Оригинал (Original)
Автори: Данева, М. Й., Николова, М. К.
Заглавие: НЯКОИ МЕРКИ ПРОТИВ ОТПАДАНЕТО НА РОМСКИ ДЕЦА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА
Ключови думи: : роми, мерки, иновативни, училище, отпадане от образователн

Абстракт: Отпадането на деца и ученици от ромски етнос от образователната система в България е въпрос, не намерил все още своето решение. Интервенцията чрез оказване на натиск върху ромските семейства с цел социализирането им, произвежда съпротиви. Ценностната система на ромското семейство може по естествен път да се обогати с положително отношение към образованието. Едновременно с това ценностната система на семействата с български етнос има дефицит в осъзнаването на нуждата от съвместно и ползотворно сътрудничество и живот с ромските семейства. Мерките, които могат да решат ценностните дефицити, са несъвместими с натиск от каквото и да е естество, както и с удължаване на периода за задължително образование. Ефективните мерки интервенират нагласите и в ромските, и в българските семейства, с фокус към общата полза от образование на децата ни.

Библиография

    Издание

    Национална конференция с международно участие „Образователни технологии – Каварна 2020”, том 35, брой 2, стр. стр. 30, 2020, България, Каварна, Съюз на учените в България-Сливен, ISBN 1311-2684 2682-9827

    Издателските права се държат от Съюз на учените в България-клон Сливен

    Autors: Daneva, M. Y., Nikolova, M. K.
    Title: SOME ACTIONS AGAINST DROP- OUT OF ROMA CHILDREN OF EDUCATIONAL SYSTEM
    Keywords: Roma, actions, innovative, school, dropping out of the education system

    Abstract: The dropout of Roma children and students from the education system in Bulgaria is an issue that has not yet been resolved. The intervention by putting pressure on Roma families in order to socialize them produces resistance. The value system of the Roma family can naturally be enriched with a positive attitude towards education. At the same time, the value system of families with Bulgarian ethnicity has a deficit in the awareness of the need for joint and fruitful cooperation and life with Roma families. Actions that can address value deficits are incompatible with pressure of any kind, as well as with extending the period of compulsory education. Effective actions intervene attitudes in both Roma and Bulgarian families, with a focus on the common benefit of our children's education

    References

      Issue

      Union of scientists in Bulgaria, vol. 35 2, issue 2, pp. 30, 2020, Bulgaria, KAVARNA, Union of scientists in bulgaria -Sliven, ISBN 1311-2684 2682-9827

      Copyright Съюз на учените в България-клон Сливен

      Вид: публикация в национален форум с межд. уч.